Bij het schrijven van een kopie met het doel om goed te rangschikken in de organische zoekresultaten, is dit niet automatisch gelijk aan blogposts. Hoewel je blog een geweldige plek kan zijn om je te richten op de termen waarnaar mensen in de “top van de trechter” mogelijk op zoek zijn, is het niet altijd de belangrijkste inhoud voor jou om te schrijven.
Er moet een strategie achter de kopie zijn die u schrijft om ROI te realiseren. Zorg ervoor dat uw product- en servicepagina’s goed zijn geschreven met trefwoordgerichte kopie voordat u doorgaat met het schrijven van blogberichten.
Veel mensen hebben de zorg wanneer ze gaan zitten om een kopie voor hun website te schrijven dat ze veel moeten schrijven om te tellen voor SEO-doeleinden. Het volgende belangrijkste punt om te begrijpen is dat de zoekmachines pagina’s willen rangschikken die het beste de zoekopdracht van een gebruiker beantwoorden. De lengte van de kopie op de pagina die ze rangschikken, is op zichzelf geen ‘rangschikkingsfactor’ als het gaat om SEO voor kleine bedrijven. Het aantal woorden heeft geen invloed op hoe hoog de zoekresultaten op uw pagina worden weergegeven.
Schrijf in plaats daarvan een kopie met de lezer in gedachten. Schrijf je genoeg voor hen om het antwoord te krijgen dat ze nodig hadden toen ze begonnen met zoeken? Voor productpagina’s kan bijvoorbeeld een beschrijving van het product voldoende zijn. Het is niet nodig om honderden woorden te schrijven, tenzij het product vereist dat het voldoende wordt beschreven.
Ja, er zijn onderzoeken uitgevoerd die suggereren dat de langere pagina’s met kopieën een betere kans hebben om hoger te scoren dan kortere pagina’s met kopieën. Gezien de complexiteit van de algoritmen van de zoekmachine is dit echter waarschijnlijk te wijten aan andere factoren dan de lengte van de kopie zelf.
Dit betekent ook dat het geen zin heeft om een schema voor het schrijven van een blog te hebben dat je meer in het schrijven van een kopie dan je tijd hebt. Schrijf alleen een kopie voor uw site die een strikt doel heeft.
‘Geef uw exemplaar aan iemand anders om te lezen en vraag hem om te zien welke zoekwoorden u gebruikt’
De beste manier om te kopiëren voor SEO is om vragen van mensen te beantwoorden
De beste strategie voor het schrijven van een kopie is om ervoor te zorgen dat u een kopie schrijft die zoekers zoeken. Dit betekent onderzoek doen naar zoektrends en -volumes als het gaat om SEO voor kleine bedrijven. Er zijn gratis tools beschikbaar, zoals Google’s eigen Zoekwoordplanner, om een idee te krijgen van hoeveel mensen per maand op zoek zijn naar uw doeltermen.
> Zie ook: Tien manieren waarop kleine bedrijven hun SEO gemakkelijk kunnen verbeteren
Kijk naar ‘Mensen vragen ook’
Je hebt misschien een idee van het soort termen waarnaar mensen op zoek zijn om op een website zoals die van jou te landen, maar er kunnen andere zijn die je niet hebt overwogen. Een snelle manier om ideeën op te doen over populaire zoektermen die verband houden met uw doelsleutelwoorden, is door te kijken naar de “Mensen vragen ook” -suggesties van Google wanneer u een zoekopdracht uitvoert.
Voer een van de belangrijkste zinnen in waarvan u weet dat gekwalificeerd organisch verkeer naar uw site naar Google kan worden geleid en scrol omlaag totdat u de tabbladen ‘Mensen vragen ook’ ziet. Gebruik deze als inspiratie voor andere zoektermen en bekijk hun zoekvolume. Zodra u erop klikt, zal Google er meer invullen. U kunt een lange lijst met gerelateerde zoekwoorden krijgen om uw SEO voor kleine bedrijven te helpen en deze te doorlopen om te begrijpen met welke termen uw doelgroep zou zoeken.
Kijk op forums voor wat mensen willen weten
Een andere geweldige manier om een idee te krijgen van de onderwerpen waarin uw publiek geïnteresseerd is, is door online te kijken naar de forums en websites die zij vaak bezoeken. U kunt bijvoorbeeld de populaire website Reddit gebruiken om een ”sub-reddit” over uw branche te vinden. Van daaruit krijgt u een idee van de soorten vragen die ze hebben. Schrijf een kopie die dit aanpakt. Het is waarschijnlijk dat uw publiek zich tot Reddit wendt om de vraag te stellen, dan bestaat het antwoord nog niet online.
Schrijf met sleutelwoorden in gedachten, maar wees niet te technisch
De sleutel tot het schrijven van een goede kopie voor SEO is om het te schrijven voor uw publiek en niet voor de robots van zoekmachines. Uiteindelijk zijn de algoritmen erg geavanceerd en kunnen ze niet voor de gek worden gehouden door je doelsleutelwoorden vaak te gebruiken. Het is ook belangrijk om te onthouden dat u probeert uw exemplaar bovenaan de pagina’s van de zoekmachines te krijgen, zodat uw doelgroep het vindt en uw site bezoekt. Als ze op uw webpagina terechtkomen en het is geschreven om veel zoekwoorden te proppen, is het onwaarschijnlijk dat ze voldoende onder de indruk zullen zijn van uw merk om lang op uw site te blijven.
Schrijf uw exemplaar om bezoekers te betrekken die het te zien krijgen, maar houd rekening met de belangrijkste zinnen die u op die pagina target. De kunst is om een paar nauw verwante termen te selecteren om per pagina te targeten en deze vervolgens in de kopie te gebruiken wanneer dit zinvol is. Een goede test is om uw conceptexemplaar aan iemand anders te laten lezen en hen te vragen of zij kunnen vertellen welke zoekwoorden u gebruikt. Als ze dat kunnen, heb je ze misschien te veel gebruikt.
Het is beter om een bestaande kopie te optimaliseren dan om meer te schrijven
Een sleutel voor iedereen die weinig tijd heeft maar graag een goed gerangschikte site wil hebben, is om te onthouden dat u het meeste uit de kopie kunt halen die u al op de site hebt voordat u meer schrijft.
Kijk naar de webpagina’s die op pagina’s twee of drie staan waar nog niet veel SEO-werk aan is gedaan en kijk of je ze kunt optimaliseren door ze beter te richten op de sleutelwoorden waarvoor ze al in rang staan, zodat ze de zoekresultaten beklimmen .
3 toptips om te onthouden
Er is geen vast aantal exemplaren die u per maand moet produceren, of de lengte die het moet hebben als u het wel schrijft
Zorg ervoor dat zoveel kopieën die u wel kunt schrijven, zijn geschreven met het doel te rangschikken voor bepaalde zoektermen
Vergeet geen kopie die u al op uw site heeft
linkbuilding gratis linkbuilding handmatige linkbuilding linkbuilding 2020 seo linkbuilding tips linkbuilding belgië linkbuilding bureau linkbuilding agentur linkbuilding tarieven linkbuilding voorbeeld linkbuilding diensten linkbuilding uitbesteden linkbuilding 2018 linkbuilding bedrijf linkbuilding campagne linkbuilding cursus linkbuilding pakket linkbuilding spanje linkbuilding specialist linkbuilding websites startpagina linkbuilding agence linkbuilding artikel linkbuilding black hat linkbuilding como hacer linkbuilding cursus linkbuilding free linkbuilding goedkope linkbuilding gratis linkbuilding tool hoe linkbuilding hoe werkt linkbuilding interne linkbuilding kwalitatieve linkbuilding linkbuilden linkbuilder linkbuilding advies linkbuilding agency linkbuilding belgie linkbuilding betekenis linkbuilding blog linkbuilding checker linkbuilding definitie linkbuilding duitsland linkbuilding expert linkbuilding google linkbuilding gratis linkbuilding guide linkbuilding kopen linkbuilding kosten linkbuilding masters linkbuilding nederland linkbuilding nl linkbuilding partner linkbuilding prijzen linkbuilding seo linkbuilding sites linkbuilding social media linkbuilding startpagina linkbuilding strategie linkbuilding test linkbuilding tips linkbuilding tool linkbuilding tool gratis linkbuilding uitleg linkbuilding zelf doen lokale linkbuilding seo linkbuilding waarom linkbuilding
linkbuilding gratis linkbuilding handmatige linkbuilding linkbuilding 2020 seo linkbuilding tips linkbuilding belgië linkbuilding bureau linkbuilding agentur linkbuilding tarieven linkbuilding voorbeeld linkbuilding diensten linkbuilding uitbesteden linkbuilding 2018 linkbuilding bedrijf linkbuilding campagne linkbuilding cursus linkbuilding pakket linkbuilding spanje linkbuilding specialist